De meest voorkomende verhuisproblemen
Elke verhuizing is anders, maar toch zijn er verhuisproblemen die vaak voorkomen. Denk bijvoorbeeld aan onvoldoende inpakmaterialen, blessures, beschadigde spullen en verkeerd geadresseerde post. Met de juiste voorbereiding en onze tips ben jij voorbereid om veel voorkomende problemen tegen te gaan.
Beschadigde spullen
Is jouw grootste zorg dat je spullen tijdens de verhuizing beschadigd raken? Je bent niet de enige. Niemand wil dat zijn favoriete vaas of dure elektronica kapot is gegaan tijdens het transport. We geven je graag wat tips om dit te voorkomen.
1. Verpak kwetsbare spullen goed
Het begint allemaal met goede verpakking. Zorg ervoor dat kwetsbare spullen, zoals breekbare decoraties of elektronica, goed worden ingepakt in bubbeltjesplastic of dikke oude dekens. Dit beschermt ze tegen stoten en schokken tijdens het verplaatsen.
2. Label dozen duidelijk
Om verwarring te voorkomen en ervoor te zorgen dat de juiste dozen op de juiste plek terechtkomen, is het belangrijk om al je dozen duidelijk te labelen. Vermeld wat erin zit en eventueel ook welke kant boven moet liggen.
3. Pak dozen niet volledig vol in
Hoewel het misschien efficiënt lijkt om zo veel mogelijk in één doos te stoppen, kan dit leiden tot beschadigingen tijdens het tillen en verplaatsen van de dozen. Houd daarom rekening met het gewicht van de inhoud en pak de dozen niet té vol.
4. Wees voorzichtig bij het tillen
Het lijkt misschien vanzelfsprekend, maar het is ontzettend belangrijk om voorzichtig te zijn tijdens het tillen en verplaatsen van zware en grote spullen. Vergeet niet om je rug te sparen door op een goede manier te tillen en vraag eventueel hulp aan anderen.
Vind je het toch spannend of heb je niet de juiste verhuismaterialen? Ons verhuisbedrijf Tilburg staat voor je klaar. Zo helpen we je niet alleen bij transport, maar ook bij het inpakken van je spullen. Onze verhuizers zijn opgeleid en ervaren, waardoor ze als geen ander weten hoe kwetsbaar je inboedel is.
Vertragingen
Vertragingen zijn een veelvoorkomend probleem bij verhuizingen en kunnen voor veel stress en frustratie zorgen. Hoe zorg je ervoor dat je nauwelijks tot geen vertraging oploopt?
De eerste stap is om een realistische planning te maken en voldoende tijd in te plannen voor elke stap van het verhuisproces. Dit betekent dat je ruim van tevoren moet beginnen met inpakken en organiseren, zodat je niet op het laatste moment nog alles moet regelen.
Een andere tip is om goed te communiceren en duidelijke afspraken te maken met zowel de mensen met wie je verhuist als dienstverleners. Als je ons verhuisbedrijf in Breda inschakelt, maken we graag een verhuisplan op maat voor je. Zo weet jij ook waar je aan toe bent.
Ook is het aan te raden om eventuele vergunningen of toestemming voor de verhuizing ruim van tevoren aan te vragen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan parkeervergunningen als je op een drukke plek woont of toestemming van de VvE als je gaat verhuizen naar een appartement. Door dit op tijd te regelen, voorkom je onnodige vertraging tijdens de daadwerkelijke verhuisdag.
Tot slot is het ook belangrijk om flexibel te blijven tijdens de verhuizing. Ondanks alle planning en voorbereidingen kan er altijd iets onverwachts gebeuren waardoor er vertraging ontstaat. Probeer hier rustig mee om te gaan en denk in oplossingen in plaats van in problemen.
Onverwachte kosten
Niemand zit te wachten op onverwachte kosten, daarom geven we graag tips hoe je ervoor kunt zorgen om dit tegen te gaan.
Eén van de meest voorkomende onverwachte kosten bij een verhuizing zijn namelijk parkeerkosten. Als je bijvoorbeeld naar een drukke stad verhuist, kan het moeilijk zijn om voldoende parkeerplaatsen te vinden voor de verhuiswagen en eventuele andere voertuigen. Houd hier dus rekening mee tijdens het maken van een (budget)planning.
Daarnaast kunnen er ook onverwachte bijkomende kosten ontstaan door schade aan eigendommen tijdens de verhuizing. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als er per ongeluk iets beschadigd wordt in het oude of nieuwe huis, maar ook tijdens transport. Omdat wij een gecertificeerd verhuisbedrijf zijn, is je inboedel standaard verzekerd tot €120.000. Daarnaast hebben we al meer dan 80 jaar ervaring met verhuizingen.
Problemen met adreswijzigingen
Problemen met het adreswijzigen kunnen voor veel verwarring zorgen tijdens een verhuizing. Het is natuurlijk belangrijk dat al je post, pakketten en andere documenten op je nieuwe adres worden bezorgd.
Eén van de meest voorkomende problemen bij het wijzigen van je adres is dat je vergeet om dit te doen bij alle instanties en bedrijven die uw post ontvangen. Denk hierbij aan je bank, verzekeringsmaatschappij, werkgever, abonnementen op tijdschriften en kranten, gemeente, en de Belastingdienst. Het is belangrijk om ruim op tijd na te gaan waar je allemaal een adreswijziging moet doorgeven. In onze blog verhuizing doorgeven Tilburg vind je een handig overzicht met adreswijzigingen die je niet mag vergeten.
Problemen voorkomen
Het maken van een checklist en/of to do list kan helpen bij het voorkomen van problemen tijdens de verhuizen. Schrijf alle taken op die moeten worden uitgevoerd, inclusief deadlines en wie er verantwoordelijk is voor elke taak. Dat geeft je overzicht, zekerheid en rust. Daarnaast kan het inhuren van ons professionele verhuisbedrijf veel stress wegnemen tijdens het verhuisproces. Met onze jarenlange ervaring en expertise verhuizen we jouw spullen veilig aar je nieuwe woning. Onze offerte is altijd op maat, hoe groot of klein je verhuizing ook is.