Een grondige controle en de nodige reparaties uitvoeren voordat je gaat verhuizen mag je eigenlijk niet overslaan. Het zorgt namelijk niet alleen voor minder stress, maar kan ook onverwachte verrassingen voorkomen. Lees meer over handige tips om ervoor te zorgen dat de basis van je nieuwe huis helemaal goed is en jij klaar bent om te verhuizen.
Stel je voor dat je al jouw spullen hebt verhuisd en klaar bent om uit te pakken, maar dan kom je erachter dat er verborgen gebreken zijn die dringend aandacht nodig hebben. Door vooraf een inspectie uit te voeren, kun je mogelijke problemen eerder zien en gelijk oplossen. Dat is vaak makkelijker als er nog geen meubels of spullen in het huis staan.
Waar moet je op letten?
Kleine problemen kunnen later leiden tot grotere schade en extra kosten. Controleer voordat je gaat verhuizen het volgende:
De staat van de muren en plafonds. Repareer scheuren of gaten met een geschikt vulmiddel om een glad oppervlak te creëren.
Beschadigingen of losse planken/tegels op of in de vloer. Herstel deze om struikelgevaar te voorkomen en zorg voor een veilige doorgang in je nieuwe woning.
Controleer de ramen en deuren op tocht of slechte isolatie en repareer indien nodig. Dit zal helpen bij het houden van een comfortabele temperatuur in huis.
Het sanitair. Denk bijvoorbeeld aan lekkende kranen, verstopte afvoeren of defecte toiletten aan te pakken. Zorg ervoor dat alles goed functioneert voordat je verhuist.
De werking van alle sloten. Werken alle sloten goed en zijn alle sleutels nog sterk? Dit gaat dan vooral om eventuele sloten die binnen worden gebruikt. We raden het aan om de sloten te vervangen van zowel je voor- als achterdeur en eventuele schuurdeur.
Lekkages. Kijk of je ergens natte plekken ziet of bijvoorbeeld scheuren in het plafond. Lekkages zijn makkelijker aan te pakken wanneer het huis nog niet vol staat met spullen.
Controleer ook de elektriciteit en waterleidingen het huis. Zorg ervoor dat alle stopcontacten goed werken en er geen waterlekkages zijn.
Hoeveel tijd moet je uittrekken voor deze taken?
Het controleren van je nieuwe huis voordat je officieel je spullen gaat verhuizen, is een belangrijk onderdeel van het verhuisproces. Maar hoeveel tijd moet je eigenlijk uittrekken voor deze taken? Het hangt allemaal af van de omvang van de klussen die moeten worden aangepakt.
Een handige richtlijn is om minstens een paar weken voor de verhuisdatum te beginnen met het controleren en repareren van zaken in het huis. Dit geeft je voldoende tijd om eventuele problemen aan te pakken en ervoor te zorgen dat alles gereed is voor de grote dag.
Plan per taak een realistische tijdsinschatting in, zodat je niet overweldigd raakt door last-minute klussen. Vergeet ook niet om voldoende tijd in te plannen voor onverwachte complicaties die kunnen opduiken tijdens het inspecteren en repareren.
Het belang van het inschakelen van professionals
Als je gaat verhuizen, is het belangrijk om te onthouden dat sommige taken beter overgelaten kunnen worden aan onze professionals. Of het nu gaat om het demonteren van meubels, het aansluiten van toestellen of het transporteren van zware voorwerpen, onze handyman weet precies wat hij moet doen.
Nouwens Verhuizingen beschikt over de juiste kennis en ervaring om elke stap van de verhuizing vakkundig uit te voeren. Onze verhuizers zijn getraind in veiligheidsprocedures en onze handymannen beschikken over de nodige gereedschappen om eventuele problemen onderweg op te lossen. Dit kan veel stress wegnemen tijdens een vaak al hectische periode.
Als je ervoor kiest om ons verhuisbedrijf Tilburg in te schakelen, profiteer je van alle voordelen van een gecertificeerde verhuizer. Zo is je inboedel standaard tot €125.000 verzekerd zonder eigen risico. Daarnaast ben je zeker van professionele en ervaren verhuizers.
Vooraf controleren
Verhuizen is al stressvol genoeg; door tijdig controles uit te voeren en reparaties uit te voeren, kun je veel kopzorgen besparen. Het is essentieel om ervoor te zorgen dat je nieuwe huis in optimale staat verkeert voordat je gaat verhuizen. Het is makkelijker én veiliger om professionals in te schakelen. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op of vraag een offerte aan. Onze verhuizingen zijn altijd op maat, dus we horen graag wat je wensen zijn.
Ik ben Frans. Ik werk sinds 2016 jaar met veel plezier bij Nouwens Verhuizingen in de rol van Chief Financial Officer (CFO). In deze functie houd ik me bezig met diverse aspecten van personeelszaken, finance, risk en kwaliteit. Daarnaast deel ik graag expertise en tips op het gebied van verhuizen.
Onze website maakt gebruik van cookies om jouw online ervaring op smaak te brengen en ervoor te zorgen dat je niet verkruimelt onder de druk van marketingcampagnes.Ok!Privacybeleid